Ny funktion: Uppgiftstavlan!

Ny funktion: Uppgiftstavlan!

Jonathan Köre
Publicerad av Jonathan Köre
den

Vi på ChainSec är glada över att kunna presentera en ny funktion som kommer göra det enklare för er att arbeta kontinuerligt mot att uppfylla säkerhetskrav.

Den nya funktionen, "uppgiftstavlan", är en integrerad kanban-tavla som hjälper er att hålla koll på åtgärder som behöver utföras för att uppfylla olika säkerhetsaspekter. Detta verktyg gör det möjligt för er organisation att enkelt följa upp och prioritera säkerhetsarbetet.

Vid självbedömningar får ni ofta rekommendationer på åtgärder för att förbättra era processer och uppnå efterlevnad. När en självbedömning lämnas in kan ni nu skapa uppgifter för kontroller där ni inte levde upp till kraven. Genom att skapa uppgifter för dessa områden kan ni aktivt arbeta mot att uppfylla kraven på sikt. Det går även att lägga till uppgifter manuellt för att täcka andra viktiga säkerhetsområden.

Nedan följer några skärmdumpar som visar hur uppgiftstavlan fungerar. Vi hoppas att den nya funktionen blir ett värdefullt verktyg för er organisation!

Översiktssida av GDPR självbedömning

Efter avslutad självbedömning får användaren möjligheten att skapa uppgifter för de kontroller där svaret inte levde upp till kraven.



Uppgiftstavlan med tre uppgifter

Uppgiftstavlan med tre uppgifter skapade från en självbedömning. Uppgifterna kan sedan ordnas efter prioritet eller status genom att dra och släppa dem på lämplig plats.



Modal för att skapa en ny uppgift

Skapa manuellt en ny uppgift.